
Practicitatea din spatele păstrării forței de muncă de depozitare pe o piață de muncă strânsă
În cadrul Summit-ului 3PL & Supply Chain de la Bruxelles,
Sander Breugelmans, vicepreședinte la Prologis, în domeniul logisticii imobiliare majore, a vorbit despre necesitatea ca întreprinderile să alimenteze o perspectivă nouă în ceea ce privește păstrarea forței de muncă de depozitare atunci când se confruntă cu o piață care se confruntă cu deficit de forță de muncă. Breugelmans a început prin a evidenția conversațiile pe care Prologis le are cu clienții să înțeleagă motivele fundamentale pentru care aleg locații specifice pentru spațiul de depozitare și diferitele puncte criticecu care se confruntă în afacerea lor. „Unul dintre subiectele care s-au întors din nou și din nou este problema păstrării forței de muncă de înaltă calitate”, a spus el.
Determinarea unei modalități de a păstra o forță de muncă calificată este esențială pentru funcționarea unui depozit, deoarece acești lucrători constituie o parte considerabilă din costurile sale de exploatare. Acest lucru necesită ca întreprinderile să fie atente de ritmul lor de lucru al forței de muncă, întrucât o cautare constantă de noi talente își va strânge bugetele deja aprobate.
Recent, Prologis s-a alăturat companiei Eye for Transport pentru a efectua un sondaj cu 206 întreprinderi de depozite, care a relevat faptul că deficitul de forță de muncă și necesitatea reținerii lucrătorilor sunt principalii factori de decizie.
„Ceea ce am descoperit este că 85% dintre oamenii care lucrează în centrele de distribuție trăiesc pe o rază de 30 de kilometri a depozitului. Acest lucru este important, deoarece explică de ce relocarea pe o piață a muncii foarte strânsă ca în prezent nu este o opțiune pentru multe companii ”, a spus Breugelmans. „Dacă vă mutați, aveți un risc foarte mare de a vă pierde angajații, iar încercarea de a obține noi angajați pe piața muncii poate fi foarte dificilă.”
Ca o consecinta al acestei observații, întreprinderile caută din ce în ce mai mult să își mute operațiunile de depozitare mai aproape de zonele dens populate, deoarece acest lucru le va oferi un avantaj în recrutarea și păstrarea angajaților calificați.
„Prologis este foarte concentrat pe dezvoltarea de proprietăți foarte bine localizate și ușor accesibile, atât cu mașina, cât și cu transportul public. Dacă transportul public nu există, încercăm să colaborăm cu municipalitățile locale și autoritățile de tranzit pentru a apropia transportul public de clădirile noastre ”, a spus Breugelmans.
De asemenea, se îmbunătățește spațiul din depozit. Prologis dezvoltă spații care pot menține o iluminare bună și o calitate a aerului în incintă, asigurând în același timp și mediul plăcut estetic pentru lucrători.
„Luminile fac o diferență uriașă în percepția pe care oamenii o au despre spațiu și dacă se simt sau nu plăcut să lucreze în acel spațiu. Am constatat, de asemenea, că încorporarea plantelor creează într-adevăr un sentiment pe care oamenii îl au atunci când sunt acasă „, a spus Breugelmans. „De asemenea, lucrăm la îmbunătățirea depozitelor noastre folosind panouri solare și încercând să minimalizăm amprenta noastră de carbon.”
Prologis a experimentat, de asemenea, călătoriile în Europa Centrală și de Est și a creat site-uri web și aplicații în care oamenii se pot înscrie și partaja mașini împreună. „Am descoperit că atunci când oamenii împart călătorii, este durabil și economisește bani. De asemenea, creează un sentiment de comunitate, care este esențial atunci când vine vorba de menținerea forței de muncă „, a spus Breugelmans. Pentru a favoriza sentimentul de apartenență, Prologis construiește restaurante, parcuri și chiar terenuri de fotbal în vecinătatea depozitului, pentru a ajuta la forța de muncă să se gelifice bine după muncă.
Pentru a crește grupul de forță de muncă calificată, Prologis lucrează cu municipalitățile și centrele de învățământ pentru a instrui eficient oamenii și a-i iniția într-o carieră în spațiul logistic. „Odată ce municipalitățile identifică persoanele de pe piețele muncii, investim în centre de învățământ pentru a le oferi pregătirea corectă. Acest lucru oferă clienților noștri acces la o forță de muncă mai mare și, de asemenea, ajută comunitățile în care acești oameni lucrează și trăiesc ”, a spus Breugelmans.